ZŠ Pelhřimov, Osvobození 1881, 393 01 Pelhřimov Návštěv: 420858Do konce školního roku: 303 dní
logo

Strategický plán rozvoje školy

Mise (poslání) školy

 

Naše škola nabízí základní vzdělávání a předškolní vzdělávání v přípravné třídě.

Aktivně rozvíjíme používání inovativních forem a metod vzdělávání a hodnocení (SFUMATO, FIE, čtenářská gramotnost, projektová výuka, tandemová výuka a další).

Máme praktické zkušenosti s diferencovanou výukou, využíváme různé přístupy pro rozvoj potenciálu každého žáka, včetně aktivního zapojení asistentů pedagoga

Klademe důraz na tvorbu bezpečného prostředí pro všestranný rozvoj žáka.

S pomocí aktivit a projektů školní družiny zajišťujeme vzdělávání a výchovu od 6:00 do 17:00 hodin.

Při naplňování našich záměrů nám pomáhá kvalitní zázemí včetně vybavených sportovišť, vlastní jídelny a kvalitního technického zázemí.

 

Vize školy 2029

CESTA K SOBĚ

 

Vzdělávání na všech stupních je navzájem provázáno a výuka je propojena s potřebami skutečného života.

Žáci si řídí své učení a nesou za ně zodpovědnost.

Učitel je průvodce v učení a odborník na strategie učení. Učitelé navzájem sdílí své zkušenosti a podporují každého žáka v jeho rozvoji.

Bezpečné klima podporuje rozvoj žáků a práci zaměstnanců školy.

Cíle školy jsou všem jasné. Na jejich tvorbě a naplňování se podílejí všichni zaměstnanci školy. Škola své cíle a svoji činnost kriticky přehodnocuje a následně přijímá potřebná opatření.

Škola aktivně spolupracuje s rodiči a dalšími vnějšími subjekty.

Škola je příjemným a otevřeným prostorem, který je pravidelně modernizován.

 

Přehled strategických priorit a dílčích cílů v jednotlivých prioritách

 

Priorita 1

EFEKTIVNÍ SPOLUPRÁCE MEZI UČITELI

Cíle

Propojit učitele 1. a 2. stupně pro usnadnění přechodu žáků

Zavést schůzky učících se skupin pro vzájemný profesní rozvoj učitelů

Realizovat neformální setkávání podporující vztahy mezi zaměstnanci

Priorita 2

SYSTÉM KOMUNIKACE MEZI VEDENÍM A ZAMĚSTNANCI

Cíle

Vytvořit manuály pro opakující se události

Nastavit pravidla komunikace mezi vedením a zaměstnanci

Nastavit fungování porad jako nástroje pro rozvoj spolupráce pedagogů a společné porozumění hodnotám školy (vazba na Prioritu 1 – Učící se skupiny)

 

Priorita 1: EFEKTIVNÍ SPOLUPRÁCE MEZI UČITELI

Cíl 1: Propojit učitele 1. a 2. stupně pro usnadnění přechodu žáků

Akce

Kdo

Kdy

Provést náslechy učitelů 2. stupně v 5. ročnících

Učitelé 5. r. Budoucí TU a učitelé ČJ/M/Aj

duben

Realizovat příležitostně párovou výuku pedagoga 1. a 2. stupně

květen

Realizovat vzájemné informativní a metodické setkání pedagogů budoucích 6. tříd s TU 5. r. na konci školního roku (ČJ, M, AJ)

Po párové výuce

 

Cíl 2: Zavést schůzky učících se skupin pro vzájemný profesní rozvoj učitelů

Akce

Kdo

Kdy

Vytvořit učící se skupiny na podporu čtenářství a pisatelství

Vedení, PŠÚ lídři

proběhlo

Stanovit strukturu schůzek a pravidla fungování

  • náplň, pravidelný čas, výstupy
  • hodina – cíl, EUR, výstupy

PŠU lídři

duben

Realizovat pravidelné schůzky skupin

PŠÚ lídři

1 středa v měsíci

Realizovat otevřené hodiny jako výstupy ze schůzek

Jednotliví vyučující

průběžně

 

Cíl 3: Realizovat neformální setkávání podporující vztahy mezi zaměstnanci

Akce

Kdo

Kdy

Vytvořit skupinu pro společenské akce

vedení

Květen

Udělat průzkum zájmu aktivit neformálního setkávání (výjezd do sklepa, tvořivý workshop, společné grilování, den učitelů…)

Skupina

Červen/

srpen

Připravit plán aktivit v souladu s výsledky průzkumu a zaběhlou tradicí (dvě setkání organizovány vedením: prosinec- konec roku, červen - konec šk. roku)

Skupina

Září/říjen

Dle plánu realizovat minimálně jednu akci za pololetí /rok

Skupina

Dle plánu

 

Priorita 2: SYSTÉM KOMUNIKACE MEZI VEDENÍM A ZAMĚSTNANCI

Cíl 4: Vytvořit manuály pro opakující se události

Akce

Kdo

Kdy

Sepsat seznam potřebných manuálů (Nástup do 1. r., Zápis, Výlety, Plavání, Bruslení, Školní řád, Teamsy, Bakaláři, Krizové plány)

Vedení

hotovo

Aktualizovat již vytvořené manuály (vazba na cíl 6)

Týmová setkání

Dle potřeby manuálu

Vypracovat nové manuály (vazba na cíl 6)

Týmová setkání

Dle potřeby

Cíl 5: Nastavit pravidla komunikace mezi vedením a zaměstnanci

Akce

Kdo

Kdy

Udělat analýzu existujícího komunikačního systému s pedagogy

ŘŠ

hotovo

Vytvořit pravidla (manuál) pro komunikaci ve škole s přehledem komunikačních kanálů, cílových skupin a účelu

  • Bakaláři – rodiče, žáci
  • Outlook – učitelé – aktuální informace
  • Teams – učitelé – úložiště materiálů
  • základní nástroj Outlook – informace stanovený čas, informovat o případných změnách osobně
  • Nejprve číst tělo dokumentu a potom až přílohy
  • zpětná vazba, pokud něco není jasné (parkoviště otázek)

 

Vedení

Srpen 24

 

Cil 6: Změnit porady na nástroj pro rozvoj spolupráce pedagogů a společného porozumění hodnotám školy

Akce

Kdo

Kdy

Rozdělit část informační od části metodické a rozvojové a zajistit informační toky jinou cestou (vazba na cil 5 -  Outlook, Teams)

vedení

Září 24

Vytvořit prostor a podmínky pro společnou práci pedagogů

 

vedení

Vybrané středy v měsíci

Připravit náplň týmových setkání

  • tvorba manuálů
  • práce s výsledky inspekční zprávy
  • hledání společného porozumění hodnotám školy

Užší / širší vedení školy

Na schůzce vedení, min. týden před setkáním

Podklady pro diskuzi projednat v učících se skupinách (vazba na cíl 2)

Lídři učících se skupin

Před týmovým setkáním

Realizovat setkání

vedení

1 x za měsíc

 

V Pelhřimově dne 20. 6. 2024

 

                                                                                               Mgr. Šárka Třísková

                                                                                               ředitelka školy

Další aktivity

Jídelní lístek